Få styr på dine webejendomme og forøg din virksomheds markedsværdi

Dit firmas webejendomme er et samlebegreb for de forskellige ejerskaber og registreringer, som giver det samlede billede af din virksomhed på internettet. Samling og registrering af disse ejerskaber gør det meget nemmere at skifte webbureau eller webhosting og sikrer dig, at du kan reagere hurtigt og sikkert, hvis der din hjemmeside eller din e-mail går ned fx ved manglende betaling.

Jeg kan hjælpe dig til at få styr på dine webejendomme

Når jeg får nye kunder er en af opgaverne ofte at få styr på, hvilke webejendomme virksomheden er i besiddelse af, og hvilke, der mangler at bliver oprettet. Nedenfor har jeg oplistet nogle af de vigtigste webejendomme og vigtige spørgsmål, som knytter sig til disse webejendomme.

Saml dine ejendomsinformationer et sikkert sted

Databank for dine webejendomme

Modtagere af faktureringsoplysninger og notifikationer vedr. dine webejendomme

Din virksomheds Google konto

Hvis det ikke allerede er gjort, bør der oprettes af en Google konto for din virksomhed. Det vil forenkle tilgangen til de forskellige Google ejendomme, og styrke din virksomheds synlighed på Google.

Din virksomheds domæner og hosting

Ejerskab til dine domæner

Hosting af DNS, hjemmesider og mailserver

Værdifulde analyseværktøjer

Google Analytics

Google Analytics er gratis og verdens mest benyttede webanlyseværktøj.

Google Search Console

Google Search Console er et gratis værktøj til webmastere og seo-analytikere.

Erhvervsregistre og sociale medier

Det er vigtigt, at du er registreret konsistent med de samme kontaktoplysninger på tværs af erhvervsregistre og sociale medier, så Google har nemt ved at holde styr på din profil.

Google virksomhedsprofil

Din Google virksomhedsprofil giver dig mere kontrol med, hvad der vises om din virksomhed i Googles søgeresultater. Din google virksomhedsprofil giver eksempelvis mulighed for hurtigt at ændre virksomhedsnavn, åbningstider, kontaktdata m.m. Dette er ikke mindst vigtigt ifm. salg eller flytning af virksomhed.

Krak og andre virksomhedsregistre

Krak er den største danske hjemmeside for søgninger efter virksomheder.

LinkedIn

LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt netværkssite og -medie.

Facebook

Facebook er et privatorienteret socialt netværkssite og -medie.

YouTube

Mange virksomheder hoster deres videoer på Googles videoservice, YouTube, til brug på sociale medier eller integration på hjemmesiden.

Annonceplatforme

Google Ads

Google Ads er Googles annonceplatform, som benyttes af mange virksomheder

 

Det er især vigtigt at få styr på dine webejendomme ved virksomhedssalg

Det er flere grunde til, at det er vigtigt at have styr på virksomhedens webejendomme, hvis din virksomhed skal sættes til salg.

  • Gennemgang, opdatering og opgradering af din virksomhed på sociale medier stiller virksomheden i et godt lys over for en potentiel køber, som naturligt vil søge efter din virksomheds navn på nettet.
  • Samling af oplysninger om webejendomme i en nem oversigt vil signalere over for en potentiel køber, at din virksomhed også har styr på dine webejendomme.
  • Klargøring af de sociale medier giver en ny ejer mulighed for at få nye budskaber hurtigt og sikkert ud til hele omverdenen.

Læs også: 10 stærke grunde til at vælge mit webbureau

 

Kontakt mig for en “lokal virksomhed” løsning til din virksomhed