Hvert tredje Google klik (mindst) er et klik på en betalt annonce
Mere end hvert tredje klik på et Google søgeresultat lander på en betalt annonce – og tendensen er stigende. Hvis du vil udnytte potentialet i Google, kan du ikke nøjes med almindelig søgeoptimering af din hjemmeside. Faktisk er mere end hvert tredje klik i et søgeresultat et klik på en betalt Google Ads annonce, og antallet af klik på annoncer stiger faktisk, når folk er klar til at købe. Så hvis du vil udnytte det fulde Google potentiale, bør du derfor også købe dig til nogle af dine besøg via Google Ads annoncer.
Hvorfor skal du bruge Google Ads kampagner?
Google står i vores del af verden for mere end 80 % af alle søgninger, og procenten er endnu højere i Danmark. Alene af den grund er det vigtigt at du interesserer dig for Google Ads kampagner:
- Du betaler kun for klik – Det koster ikke noget at få dine Google annoncer vist. Du betaler kun, når der bliver klikket på din annonce.
- Du har fuld styring på budgettet – Du bestemmer selv hvor meget du vil betale for et klik og hvor højt dit daglige budget skal være.
- Du har fuld kontrol med effekten – Du får detaljerede statistikker, som giver dig et klart billede af, hvordan din kampagne udvikler sig, og du kan justere dit budget op og ned med øjeblikkelig effekt.
- Du får billig markedsføring – Google annoncer er ofte den billigste form for markedsføring, du kan købe dig til. Dog kun hvis du sørger for at få sat din kampagne rigtigt op, og du sørger for at holde den vedlige.
Og en ekstra bonus – Googles annoncestatistikkerne giver dig derudover et væld af informationer om folks søgeadfærd. Den viden kan du bruge til den almindelige søgeoptimering af din hjemmeside.