Trin 8 – Supplér din søgeordskampagne med Google annoncer

Det kan betale sig at supplere din søgeoptimering med betalte Google annoncer. Da Google er langt den mest benyttede søgemaskine, er det er derfor også deres betalingsprogram, Google Ads, du skal interessere dig for.

Google Ads

De betalte Google Ads annoncer er dem, der dukker op under overskriften Sponsoreret i et søgeresultat. Google Ads er et omkostningseffektivt og meget kontrollerbart annoncemedie i de rigtige hænder. Hvis du udnytter Google Ads optimalt, kan du i mange tilfælde tiltrække din målgruppe med meget lave omkostninger.

Det koster ikke noget at få vist en annonce på Google eller på et af de andre internetmedier, som Google samarbejder med. Som annoncør betaler du kun, når der bliver klikket på din annonce. Du bestemmer selv hvor meget, du vil betale for et klik, og du bestemmer selv, hvor højt det daglige budget skal være. Generelt vil din annonce blive placeret højere, jo mere du er villig til at betale for et klik.

Det er vigtigt, nøje at overveje dine mål, målgruppe og budget, når du integrerer Google Ads i din samlede marketingstrategi. En kombination af organisk søgeoptimering og betalte annoncer kan skabe en stærk online tilstedeværelse.

 

Vil du vide mere om Google annoncer?

Udnyt det store potentiale i Google annoncering – Annoncering på Google er en af de mest omkostningseffektive former for markedsføring, du kan købe dig til. Men for at du kan få succes med Google Ads, kræver det også indsigt og løbende styring af kampagnerne. Ellers risikerer du, at hælde penge i Googles lommer uden at du får værdi for din investering af tid og penge.

Læs mere om Google annoncering

 

Kontakt mig for hjælp til at komme i gang med Google annoncering